هزینه یک آرم در سال 2020 چقدر است؟


کیت توسط کیت • 9 دقیقه خوانده شده ، 25 مه ، 2020 اگر امسال در فکر این هستید که فشارهای جانبی خود را به مرحله بعدی برسانید ، گرفتن یک طرح آرم قاتل می تواند به تبدیل ایده کسب و کار شما به یک کار پولساز کمک کند. این سوال را ایجاد می کند: هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

قبل از هر چیز برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت طراحی لوگو در ایران به سایت آرمکده مراجعه کنید .بهترین نمونه لوگو در سایت آرمکده.

از طراحی DIY تا کار با یک طراح گرافیک یا آژانس ، هزینه یک لوگو می تواند از 2 دلار تا 2500 دلار باشد ، و چندین گزینه در این بین وجود دارد. گزینه های میان رده شامل خرید آرم از یک سازنده آنلاین آرم (شروع از 20 دلار) یا وب سایت تأمین منابع مالی طراحی (با شروع 99 دلار) است. اما واقعیت این است که متغیرهای زیادی وجود دارد که عامل اصلی پرداخت هزینه شما برای طراحی لوگو است. این مواردی است که شما باید قبل از انتخاب نحوه ساخت آرم خود بدانید. سفر آرم سازی طراحی یک آرم با یا بدون پشتیبانی خارجی روندی تکراری و چند مرحله ای است که می تواند شامل تحقیق ، طوفان مغزی ، طرح و چندین مفهوم طراحی باشد. به همین دلیل بسته های آرم سفارشی می توانند نه تنها از نظر قیمت - از نسبتاً آزاد تا چند هزار دلار - بلکه از زمان و تلاش لازم برای انجام کار نیز برخوردار باشند. قبل از غواصی ، یک قدم به عقب برگردید تا بفهمید چگونه از آن آرم در کانال ها و برنامه های مارک دار استفاده خواهید کرد. آیا آرم شما فقط به صورت دیجیتالی زندگی می کند یا قصد چاپ آن روی کارت های بازرگانی و سایر مواد بازاریابی را دارید؟ پاسخ به این سوال می تواند نوع قالب فایل آرم و تنوع رنگی را که شما نیاز دارید تغییر دهد. بیایید با توضیح شروع کنیم که دو دسته اصلی از پرونده های تصویری وجود دارد: شطرنجی و بردار . پرونده های رستر با DPI (نقطه در اینچ) اندازه گیری می شوند و دارای پسوند پرونده .jpg ، .png یا .gif هستند. از آنجا که پرونده های شطرنجی بر اساس یک شبکه پیکسلی ساخته شده اند ، هنگام تغییر اندازه تصویر ، خطر تحریف لوگوی شما وجود دارد. از طرف دیگر ، فایلهای برداری بدون از دست دادن کیفیت - از یک عکس پروفایل اینستاگرام گرفته تا یک آگهی ایستگاه مترو ، در هر اندازه قابل اندازه گیری هستند. آنها می توانند در برنامه های مختلف باز ، ویرایش و ذخیره شوند و دارای پسوند پرونده .ai ، .eps ، .svg یا .pdf باشند. اگرچه می توانید یک فایل شطرنجی با وضوح بالا برای شما مناسب سازد ، اما برای همه برنامه ها ایده آل نیستند. فایل های برداری همان چیزی است که شما می خواهید مطمئن شوید آرم شما در دارایی های مارک دار شگفت انگیز به نظر می رسد. و وقتی نوبت به تنوع رنگ می رسد ، اطمینان حاصل کنید که نسخه های روشن ، تیره و تمام رنگی از آرم خود را برای نیازهای برند خود و همچنین نسخه هایی با پس زمینه شفاف دریافت می کنید. گزینه های صادراتی رنگ نیز می تواند محدوده داشته باشد: RGB برای آرم های نمایش داده شده به صورت دیجیتال استفاده می شود و CMYK برای محصولات چاپی بهترین است (Pantone می تواند برای هر دو کار کند). سرت رو چرخانده؟ نگران نباشید - ما در اینجا هستیم تا شما را در هزینه ساخت یک آرم و آنچه هر نوع بسته شامل آن است راهنمایی کنیم. گزینه 1: خودتان این کار را انجام دهید اگر به دنبال انعطاف پذیری طراحی خود هستید ، ممکن است بخواهید در ساخت آرم خود ضربه ای بزنید. اما ایجاد طرحی متناسب با برند شما و قابل استفاده در بین کانال ها یک چالش است. بیشترین هزینه صرف وقت خودتان برای ساختن یک لوگو روی کاغذ و انتخاب نرم افزار مناسب طراحی برای زنده کردن طرح است. خودتان این کار را انجام دهید ما می خواهیم به شما هشدار دهیم دلیلی وجود دارد که چرا مردم برای طراحی آرم هزینه می کنند. این کار آسان نیست ، به خصوص بدون پس زمینه در طراحی. خبر خوب؟ شما کنترل کامل خلاقیت خواهید داشت ، و آموزشهای آنلاین وجود دارد که هنگام یادگیری نرم افزار جدید می توانید دست خود را نگه دارید. طرح Sketch فقط برای Mac OS X در دسترس است و برای مجوز یک ساله 99 دلار هزینه دارد . نرم افزار طراحی مبتنی بر وکتور به شما امکان می دهد آرم خود را در قالب های مختلف صادر کنید: PDF ، SVG ، PNG ، JPG و EPS. اگرچه Sketch به طور مداوم در جامعه طراحی مورد علاقه قرار می گیرد ، اما ابزاری برای طراحی چاپ نیست زیرا شما نمی توانید آرم هایی با رنگ چاپگر پسند CMYK صادر کنید. Adobe Illustrator Illustrator برنامه کاربردی صنعت طراحی برای گرافیک برداری است و برای کار با سایر برنامه های Adobe ساخته شده است. می توانید آثار خود را در بیش از ده قالب برای استفاده دیجیتالی و چاپی صادر کنید. از طریق عضویت در Adobe Creative Cloud با پرداخت 20.99 دلار در ماه در برنامه سالانه یا 31.49 دلار در ماه برای استفاده ماهانه به نرم افزار دسترسی پیدا کنید . وکتور یک ویرایشگر گرافیکی بردار رایگان (اما اساسی) ، Vectr را می توانید روی دسک تاپ خود بارگیری کرده یا به صورت آنلاین استفاده کنید. این برنامه درسهای مفید درون برنامه ای را ارائه می دهد. پرونده ها را می توان در دو قالب شطرنجی و بردار ، از جمله AI ، PNG ، JPG و SVG صادر کرد. بوم اشتراک پرداختی Canva ماهانه 9/95 دلار CAD یا 12،95 دلار CAD ماهانه با برنامه سالانه پرداخت می شود . این برنامه برای شخصی سازی بیش از 1000 الگو آرم دارد و به شما امکان می دهد کارهای تمام شده خود را به صورت JPG ، PNG ، PDF یا GIF بارگیری کنید. گزینه 2: الگوی آرم را خریداری و سفارشی کنید الگوهای از پیش ساخته شده بخشی از تلاش و زمان لازم برای ایجاد یک آرم را از ابتدا کاهش می دهد. از آنجا که برای شخصی سازی طرح به نرم افزار نیاز دارید ، بیشتر پرونده های آرم الگو با Adobe Illustrator سازگار هستند. از هم ، شما نیاز به اشتراک پولی این برنامه ها دارید. سپس تغییر رنگ و تغییر متن عمومی به نام برند شما زمان می برد. تصویر الگو آرم این الگوها می توانند مواردی فراتر از یک آرم داشته باشند ، بسته های تجاری و طرح های رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند. برای اینکه بدانید چه چیزی دریافت می کنید ، از جمله انواع پرونده های موجود ، حتماً توضیحات الگو را بخوانید. و به یاد داشته باشید: استفاده از یک الگو به این معنی است که افراد دیگر می توانند یک آرم بسیار مشابه آرم شما را انتخاب کنند. ما نمی خواهیم شما پول نقدی را که به سختی بدست آورده اید برای یک طراحی بیش از حد و غیر اصیل گلوله باران کنید! بازار خلاق بیش از 49000 قالب آرم در Creative Market برای کاوش وجود دارد که از 2 دلار تا 500 دلار متفاوت است. عمده قالب ها بین 19 دلار CAD تا 39 دلار CAD هستند. این هزینه شامل بسته نرم افزاری دارای دو گزینه صدور مجوز است: استاندارد برای مشاغل تجاری که قرار نیست بیش از 500 فروش داشته باشند و برای خریدهای نامحدود افزایش یافته است. انتظار دارید سه برابر هزینه ذکر شده برای مجوز تمدید شده هزینه کنید. GraphicBurger GraphicBurger مجموعه ای از آیکون های دارای ارزش آرم را در قالب های مختلف با کیت های کامل برای هر بسته بین 20 دلار تا 100 دلار بسته بندی بسته بندی می کند - از چند صد تا چند هزار آیکون. این آیکون ها را می توان در برنامه های طراحی مانند Sketch یا Illustrator کشید تا بیشتر اصلاح شود و با تایپوگرافی جفت شود. GraphicRiver با نزدیک به 58000 الگو ، GraphicRiver الگوهای درجه پایین را از حدود 10 دلار آمریکا حمل می کند. بسته های پیشرفته ای که می توانند به مرز 200 دلار USD برسند. هزینه اکثر بسته های لوگو غیر انحصاری در این سایت 30 دلار تا 50 دلار آمریکا است و به همراه فایل های مبتنی بر وکتور است. گزینه 3: از یک سازنده آرم آنلاین استفاده کنید بدون نیاز به خرید یا یادگیری نرم افزار طراحی ، سازندگان لوگو ممکن است ارزان ترین گزینه در بازار باشند. برخی از سایت ها برای استفاده از این سرویس هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند - شما فقط زمانی هزینه پرداخت می کنید که آماده بارگیری پرونده های آرم باشید. یک سازنده آرم آنلاین (مانند Looka!) می تواند صدها تنوع آرم را با استفاده از اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما و تنظیمات طراحی ایجاد کند. سپس می توانید ماکت هایی را که دوست دارید ویرایش و نیشگون بگیرید. تصویرسازی آنلاین آرم ساز اما مواظب باشید: حتی اگر سازندگان آرم در یک قیمت پایین کار کنند ، کیفیت طراحی ها می تواند به شدت متفاوت باشد. در حالی که نسخه های رایگان در بازار وجود دارد ، یک گزینه پولی احتمالاً پرونده های صحیحی را که برای استفاده مطمئن از لوگوی خود نیاز دارید ، در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه ، در صورت داشتن هر گونه س likelyال ، احتمالاً از پشتیبانی مشتری اضافی با گزینه پولی برخوردار خواهید بود Looka در این گروه قرار می گیرد و یک بسته اصلی آرم PNG به قیمت 20 دلار و 65 دلار برای یک بسته آرم با وضوح بالا با پرونده های PNG ، EPS ، SVG و PDF ارائه می دهد (اطلاعات بیشتر در مورد قیمت در اینجا ). همچنین می توانید افزونه هایی مانند جعبه رسانه های اجتماعی (با اندازه آرم خود برای سیستم عامل های مختلف) و الگوهای طراحی کارت ویزیت خریداری کنید. گزینه 4: انبوه سازی طرح را انجام دهید به جمع سپاری به عنوان یک مسابقه فکر کنید: شما یک آرم مختصر برای جامعه طراحان ارسال می کنید ، از جمله قیمتی که می خواهید برای یک طرح بپردازید. سپس فریلنسرها می توانند طرح های منحصر به فرد خود را برای فرصتی برای انتخاب ارائه دهند. پس از نهایی شدن یک طراحی ، طراح آرم شما را در چندین نوع پرونده برای راه اندازی تجارت شما ارسال می کند. Logo Design Crowdsourcing illustration 99 طراحی 99designs مسابقات هفت روزه را به دو مرحله تقسیم می کند: مقدماتی و نهایی. شما این فرصت را دارید که به طراحان بازخورد دهید و حداکثر تا دو هفته قبل از انتخاب برنده ، طرح های نهایی ارسال شده را بررسی کنید. چهار بسته آرم مختلف از 399 دلار تا 1699 دلار آمریکا است. گرانترین گزینه منحصر به آنچه طراحان "سطح بالا" می نامند است. شما باید هزینه مسابقه طراحی خود را از قبل (قبل از دریافت هرگونه پرونده آرم) پرداخت کنید. اما همراه با ضمانت استرداد پول است DesignCrowd شما می توانید برای مسابقه طراحی خود در DesignCrowd یک مهلت سه ، پنج یا 10 روزه تعیین کنید و یک خلاصه طراحی دقیق ارائه دهید. مسابقه ای را با قیمت 129 دلار آمریکا راه اندازی کنید و انتظار می رود حداکثر 50 طرح از تعداد انگشت شماری از طراحان دریافت کنید. آنها همچنین ضمانت بازگشت وجه را ارائه می دهند. طراحی هیل از طریق DesignHill ، جمع آوری آرم از 199 دلار شروع می شود. اگر به دنبال جلب توجه طراحان درجه یک هستید ، می توانید بودجه بالاتری تعیین کنید. اگرچه می توانید مدت زمان مسابقه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید ، اما باید هزینه را از قبل پرداخت کنید. گزینه 5: یک طراح آرم مستقل استخدام کنید استفاده از فریلنسر به این معنی است که شما برای ایجاد یک طراحی آرم حرفه ای با یک متخصص کار خواهید کرد. خواهید دید که چندین مفهوم به نتیجه رسیده اند. بسته به مهارت طراح ، یک آرم تازه از 250 تا 2500 دلار برای شما هزینه دارد . هنگام انتخاب یک فریلنسر به یاد داشته باشید که به دنبال چقدر تجربه آنها و چگونگی صورتحساب آنها باشید (ساعت در برابر پروژه). یک فریلنسر با تجربه کمتر احتمالاً هزینه کمتری دریافت می کند ، اما ممکن است روند نرم و صافی را که به دنبال آن هستید نگیرید. از طریق سیستم عامل های مختلف ، جوامع آنلاین طراحان وجود دارد که می توانید برای یافتن موردی که پاسخگوی نیازهای شما باشد ، جستجو کنید. اما به یاد داشته باشید که این زمان می برد! تصویرگر طراح آرم مستقل دریبل زدن علی رغم ارائه یک عضویت پایه رایگان ، برای جستجوی طراحان برای استخدام ، Dribbble 299 دلار در ماه یا 199 دلار در ماه برای یک بسته جستجوی طراح پایه درخواست می کند . از طریق این پلت فرم ، شما تعیین می کنید که چه میزان مایل به پرداخت آن هستید ، نوع کار مورد نیاز و سطح تجربه مورد نظر خود را تعیین کنید. طراحان نرخ ساعتی خود را تعیین می کنند که براساس تجربه آنها می تواند از 15 دلار تا 200 دلار در ساعت باشد. Fiverr شما سبک ، قالب پرونده ، دامنه قیمت و مهلت طراحی را از طریق Fiverr تعیین می کنید. پس از آن شما باید هزینه کارهای یک طراح را از قبل بپردازید. این هزینه معمولاً در محدوده 25 تا 150 دلار در ساعت است (با توجه به واحد پول شما). Fiverr سه بسته ابتدایی ، استاندارد و پرمیوم را ارائه می دهد - هرکدام با مجموعه ای از گزینه های طراحی و بارگیری فایل خود هستند. برای یک طراحی ساده لوگو ، بسته ها معمولاً از 50 تا 100 دلار است . کار بالا بیشتر طراحان که به عنوان بزرگترین صرافی آزاد در جهان صورت می گیرد ، هر ساعت بین 10 تا 200 دلار هزینه دریافت می کنند . یک حساب پایه رایگان است ، جدا از هزینه معامله 3٪. اگر به یک حساب حرفه ای ارتقا پیدا کنید ، Upwork فریلنسرها را با هزینه ثابت 500 دلار و 20 درصد هزینه معامله اضافی انتخاب می کند . Upwork همچنین به شما این امکان را می دهد که وجوه خود را به صورت سپرده نگه دارید ، به این معنی که طراحان برای دریافت حقوق باید کار را به پایان برسانند. گزینه 6: یک آژانس طراحی آرم استخدام کنید گرانترین گزینه آرم موجود استخدام یک شرکت برای انجام کار مناسب شما است. آژانس ها برای طراحی یک آرم بیش از 2500 دلار هزینه دریافت می کنند ، در حالی که برخی از آنها از 5،000 دلار تا 10،000 $ USD می آیند. این برای کسی که می خواهد یک فشار جانبی را در 9 به 5 خود ایجاد کند ، هزینه زیادی دارد.تصویر آژانس طراحی لوگو هنگام در نظر گرفتن آژانس ، مواردی را که باید بخاطر بسپارید اینجاست: ودیعه: پیش از آنکه آژانس وارد کار شود ، انتظار می رود حداکثر 50 درصد از هزینه های طراحی آرم را پرداخت کنید. قرارداد: همه آژانس ها از شما نمی خواهند قرارداد ببندید. اگر این کار را انجام دهید ، وقتی کار تمام شد ، به دلیل پرداخت کل هزینه به طور قانونی درگیر این موضوع خواهید بود. زمان: با پشتیبانی تیم طراحی ، آژانس می تواند وقت خود را برای ساخت آرم شما بگذارد. حداقل یک هفته قبل از دیدن هرگونه ماکت انتظار داشته باشید. هزینه های اضافی در نظر گرفته شود پس از تکمیل آرم خود ، در نظر داشته باشید که هویت بصری شرکت خود را با طراحی های سفارشی برای رسانه های اجتماعی و کارت های کسب و کار جمع کنید. ایجاد دستورالعمل های تجاری و گرفتن علامت تجاری نیز ممکن است در لیست شما باشد. این هزینه ها می توانند به سرعت جمع شوند ، بنابراین هنگام انتخاب (و بودجه بندی) گزینه ایجاد آرم ، آنها را در نظر داشته باشید. انتخاب گزینه مناسب حتی اگر به تازگی تجارت خود را شروع می کنید ، یک آرم نقطه شروع ایجاد هویت نام تجاری شما است . بعد از داشتن ایده ، به این فکر کنید که چگونه مارک خود را بصورت آنلاین و آفلاین نشان می دهید. سپس دریابید که قیمت بسته طراحی لوگو برای شما مناسب است. در انتهای زیر 100 دلار ، اگر چند ویرایش کوچک دارید ، می توانید خودتان به دنبال طراحی آرم یا سفارشی سازی یک الگو باشید. یک سازنده آنلاین آرم یک انتخاب ارزان قیمت برای طراحی آرم است. اگر نمی خواهید نرم افزار طراحی بخرید اما هنوز هم می خواهید روند کار را کنترل کنید ، بهترین شرط شما خواهد بود! بیشتر برای خرج کردن؟ اگر به نظر مناسب می آید می توانید از طریق جذب منابع گسترده در طراحی ، یک طراح یا آژانس مستقل استخدام کنید. هر گزینه ای را که انتخاب کنید ، بهترین آرزو را برای شما در مسیر آرم سازی داریم!

[ بازدید : 10 ]

[ شنبه 16 اسفند 1399 ] 17:02 ] [ نگار ]

[ ]

چگونه شغل طراحی گرافیک خود را راه اندازی کنیم

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد طراحی لوگو بمان به سایت آرمکده مراجعه کنید.

مرحله 1: سطح انگیزه خود را در نظر بگیرید انگیزه و تعهد در هنگام ایجاد مشاغل موفق خود بسیار مهم است. بنابراین از خود بپرسید: آیا انگیزه کافی دارید؟ آیا شما کاملا متعهد هستید؟ اگر پاسخ مثبت است ، شما یکی از سخت ترین قطعات را انجام داده اید و گرد و غبار گرفته اید. بسیاری از مردم با موفقیت در کسب و کار خود دست و پنجه نرم می کنند زیرا فاقد تعهد هستند و تمام انرژی و عزم خود را در پشت آن نمی گذارند. اما اگر به فکر این هستید که به تازگی به دلیل اینکه اخیراً مشتری جدیدی به خدمت گرفته اید ، کار خود را در زمینه طراحی لوگو رایگان شروع کنید ، دوباره فکر کنید. این نباید تنها دلیلی باشد که بتوانید وقت و پول خود را صرف یک کسب و کار نوپا کنید. زیرا راه اندازی مشاغل سخت است . شما مبارزه خواهید کرد. و بدون انگیزه مناسب ، ممکن است وسوسه شوید که حوله را پرتاب کنید ، وقتی کار سخت می شود. مواقعی پیش خواهد آمد که اوضاع دشوار خواهد بود. مشتریان به سمت رقبای شما خواهند رفت. ممکن است مواقعی پیش بیاید که برای یافتن کار تلاش می کنید. شما فوراً سود زیادی نخواهید کرد. اما این انگیزه و اصرار شما برای موفقیت است که شما را ادامه می دهد. و اگر انگیزه کافی نداشته باشید ، بیش از چند ماه طول می کشد تا شک و تردید ایجاد شود. با این حال ، اگر انگیزه بالایی از خود دارید ، این تمام چیزی است که برای حرکت به جلو لازم دارید. اگر علاقه زیادی به طراحی گرافیک دارید ، این کار شما را در تجارت خود دور می کند. مرحله 2: مهارت های خود را درک کنید طراحی گرافیک یک صنعت بسیار گسترده است. راه های زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید تجارت طراحی گرافیک خود را شروع کنید ، باید سطح مهارت خود را درک کنید. همچنین باید دقیقاً بفهمید مشتری های احتمالی شما از یک طراح گرافیک چه انتظاری دارند. فرصتی وجود دارد که شما هنوز از همه خدمات مورد تقاضا مطلع نیستید. طبق برخی از شرکت های پیشرو طراحی گرافیک ، مشتریان معمولاً شرایط زیر را دارند: استراتژی برند طراحی آرم طراحی وب طراحی شبکه های اجتماعی انیمیشن تایپوگرافی طراحی بروشور اینفوگرافیک ها طراحی پوستر طبق مطالعه اخیر ، بازار فعلی طراحی گرافیک فقط در ایالات متحده 15 میلیارد دلار ارزش دارد. طراحی و مارک تجاری آرم حدود 3 میلیارد دلار از آن بازار را به خودی خود اشغال می کند. بنابراین علاوه بر علاقه خود ، باید اندازه و روند فعلی بازار را نیز در نظر داشته باشید. مهارت های خود را ارزیابی کنید و تعیین کنید که چگونه می توانید با استفاده و گسترش مهارت های خود سودآوری خود را افزایش دهید . مرحله 3: مهارت های خود را در مناطق مختلف توسعه دهید آیا در طراحی لوگو و وب خبره هستید اما ایده بسیار کمی در مورد اینفوگرافیک دارید؟ خوب در این صورت شما باید کمی وقت صرف مطالعه بازار کنید. این روزها تقاضا برای اینفوگرافیک به طرز چشمگیری در حال افزایش است . شرکت های طراحی گرافیک بیش از هر زمان دیگری سفارش اینفوگرافیک دریافت می کنند. بنابراین شما باید با افزایش مهارت های خود برای این خدمات مختلف ، افق دید خود را گسترش دهید . هدف از این بازی تبدیل شدن به "راه حل یک مرحله ای" برای همه چیزهایی است که مشتریان شما ممکن است درخواست کنند ، اما همچنین دارای یک تخصص در یک زمینه خاص مانند مارک تجاری هستند. مرحله 4: مأموریت و چشم انداز خود را توسعه دهید در حال حاضر می دانید که چه نوع خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهید. شما درک خوبی از صنعت طراحی گرافیک دارید. اما نمی توانید فقط از هرجایی شروع کنید. طراحی گرافیک یک صنعت کاملاً رقابتی است. ابتدا باید در مورد مأموریت شرکت ، اهداف بلند مدت و چشم انداز خود کار کنید. هنگامی که مأموریت اصلی خود را تعیین کردید ، توسعه استراتژی کسب و کار برای شما بسیار آسان خواهد بود. به این فکر کنید که دوست دارید به چه چیزی برسید و چگونه می خواهید آن را محقق کنید. آیا شما امیدوارید که حداقل 10 مشتری را در دو سه ماهه اول امنیت داشته باشید؟ سپس باید ارزیابی کنید که با چه تعداد از افراد باید ارتباط برقرار کنید. استراتژی بازاریابی شما توسط اهداف شما تعیین می شود. در صورتی که اولین تلاش شما نتایج مورد انتظار را نداشته باشد ، باید نه تنها برنامه A ، بلکه برنامه B ، C و حتی D را نیز تهیه کنید. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای ارزیابی پیشرفت شما امری حیاتی است. شما باید پیشرفت خود را مرتباً بررسی کنید و اندازه گیری کنید که از مکانی که می خواهید فاصله دارید. مرحله 5: مشتریان بالقوه را شناسایی کنید تعیین بازار هدف شما یکی از مهمترین مراحل شروع کار طراحی گرافیک شماست. صدها دسته یا بخش مختلف وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آیا قصد دارید خدمات خود را به شرکت های بزرگ و متوسط شرکتی یا مشاغل کوچک محلی ارائه دهید؟ یا مشتری شما خانم های جوانی خواهد بود که سعی در ایجاد تجارت در طراحی مد دارند؟ ابتدا بازار هدف خود را تعیین کنید. سپس تعیین کنید که آیا مهارت های فعلی شما برای تأمین نیازهای آنها کافی خواهد بود یا خیر. اکنون می توانید برنامه بازاریابی و مدل کسب و کار خود را متناسب با بازار هدف خود ایجاد کنید. مرحله 6: تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنید یک چیز مطمئناً است ، وقتی کار خود را در زمینه طراحی گرافیک شروع می کنید ، قدم زدن در پارک نخواهد بود. طراحی گرافیک یک صنعت بریده بریده با رقابت سالم است. بنابراین ، قبل از اینکه شرکت طراحی گرافیک خود را تأسیس کنید ، باید بازار را با دقت مطالعه کنید . نگاهی بیندازید که سایر شرکتهای صنعت چگونه تجارت خود را اداره می کنند. به آنچه که موفق ترین شرکت ها را از بقیه متمایز می کند توجه زیادی داشته باشید. این به شما کمک می کند تا درک کنید در مقابل چه چیزی قرار خواهید گرفت. مطالعه رقابت شما دو مزیت دارد. یکی ، بنابراین می توانید بفهمید که چگونه می توانید خدمات بهتری نسبت به رقبا ارائه دهید. و دو ، بنابراین می توانید از اشتباهات و داستان های موفقیت آنها درس بگیرید. اتخاذ روشهای خوبی که برای دیگران در صنعت موفقیت آمیز باشد ، هیچ اشکالی ندارد. با این حال ، برای اطمینان از پایداری خود ، باید نوآور باشید و خارج از چارچوب فکر کنید. به کاری که دیگران انجام می دهند نگاهی بیندازید و سعی کنید چیزی منحصر به فرد ارائه دهید. با این روش یک قدم جلوتر از رقابت خواهید بود. مرحله 7: روی قیمت گذاری کار کنید همانطور که در راه ایجاد شرکت طراحی گرافیک بسیار شخصی خود هستید ، مطمئن شوید که مقداری از تجزیه و تحلیل صنعت را انجام می دهید تا بفهمید نرخ فعلی چقدر است. اطلاعات دقیق درباره نحوه قیمت گذاری خدمات مختلف توسط سایر شرکت های صنعت را جمع آوری کنید. سپس ، بهترین ساختار قیمت گذاری را برای خدمات خود در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید مشتری خود را بسازید و نام خود را به گوش دیگران برسانید ، ممکن است در ابتدا لازم باشد کمی پایین بیایید. به عنوان یک شرکت تازه تاسیس ، برای جذب مشتری به یک برنامه جامع نیاز خواهید داشت. سعی کنید بهترین معامله را به آنها پیشنهاد دهید اما مطمئن شوید که خیلی ارزان نمی شوید. شما باید به مشتریان خود ثابت کنید که بهترین معامله و چیزی را که ارزش افزوده به آنها می دهید ، می دهید. همیشه به یاد داشته باشید ، بسیاری از مشتریان مایل به پرداخت دلار بالاتری برای یک سرویس حق بیمه خواهند بود. بنابراین کیفیت خدمات خود را به دسته تقسیم کنید و آنچه را که مایل به پرداخت آن هستند در اختیار مشتریان قرار دهید. مرحله 8: به جنبه های حقوقی توجه داشته باشید در حالی که کار طراحی گرافیک خود را شروع می کنید ، مطمئن شوید که با یک وکیل صحبت کرده اید. در مورد کلیه الزامات قانونی مرتبط با راه اندازی یک کسب و کار نوپا مانند ثبت مشاغل ، بیمه و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید. در مورد صدور مجوز ، سیاست های قانونی در شغل خود و همچنین شرایط مالیاتی صحبت کنید. وجود خواهد داشت کپی رایت و مسائل علامت تجاری و همچنین است که شما نیاز به بحث با وکیل خود را. بسته به اندازه شغل خود ، باید در مورد سیاست های حفظ حریم خصوصی و بازپرداخت ، نحوه رسیدگی به اختلافات و سایر موارد قانونی کار کنید. وکیل شما می تواند درک درستی از همه عوامل حقوقی را در اختیار شما قرار دهد. مرحله 9: به دنبال افراد حرفه ای مناسب برای گسترش تجارت خود باشید اگر می خواهید تجارت خود را توسعه دهید ، نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. در برهه ای از زمان ، به یک دست کمک احتیاج دارید. به جای برخورد همزمان با دو یا سه مشتری ، ممکن است همزمان 5 یا حتی 10 مشتری را جابجا کنید ، بنابراین در مورد استخدام برخی از متخصصان ذهن آزاد داشته باشید. شما باید تیم متخصص خود را برای ارائه بهترین خدمات به بازار هدف خود تشکیل دهید. اگر سطح خدمات خود را گسترش دهید ، به نیروی انسانی بیشتری نیز نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال ، شما ممکن است در طراحی لوگو و وب بسیار خوب عمل کنید اما کشف کرده اید که یک بازار بزرگ برای انیمیشن ها وجود دارد. علاوه بر گسترش مهارت های شخصی خود در آن خیابان ، در نظر بگیرید فردی را که مهارت کافی دارد برای کار در پروژه هایی که شامل انیمیشن است استخدام کنید. ممکن است برای پرورش تیم خود مجبور به سرمایه گذاری باشید اما در طولانی مدت این به سود خالص شما می افزاید. بنابراین درک درستی از متخصصانی که برای گسترش کار خود به آنها نیاز دارید ، داشته باشید. مرحله 10: یک فضای کاری مناسب بدست آورید نوع فضای کاری شما برای مشاغل شما به امور مالی و مشتری بستگی دارد. بسیاری از طراحان گرافیک موفق در خانه شخصی صاحب کار خود را آغاز کردند. اگر در ابتدا تمایل به صرف هزینه زیاد برای یک فضای اداری نداشته باشید ، می توانید این مسیر را دنبال کنید. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که ایستگاه کاری شما برای انجام تمام پروژه های مورد نیاز ایده آل است . باید از هرگونه وقفه و حواس پرتی در امان باشید. سپس با رشد شغلی ، ممکن است بخواهید برای اسکان کارمندان خود به یک فضای اداری بزرگتر بروید. داشتن فضای کاری مناسب برای اطمینان از حرفه ای بودن و افزایش بهره وری امری حیاتی است . داشتن یک فضای عالی نیز تأثیر خوبی بر مشتری شما خواهد گذاشت. مرحله یازدهم: دنده مناسب را تهیه کنید شما برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود به یک سیستم رایانه ای با پیکربندی بالا ، برنامه های حرفه ای و بالای نرم افزار نیاز دارید . در حالی که برخی از نرم افزارهای اصلی طراحی گرافیک رایگان هستند ، اما بیشتر برنامه های حرفه ای دارای قیمت یکبار مصرف یا هزینه اشتراک خواهند بود. با توجه به نوع خدماتی که می خواهید ارائه دهید ، در مورد ابزارهای لازم برای انجام این کار تحقیقات دقیق انجام دهید. برای توسعه سیستم خود سخاوتمندانه سرمایه گذاری کنید تا بتوانید خدمات حرفه ایی به مشتریان خود ارائه دهید. ما می توانیم به شما اطمینان دهیم که این امر در طولانی مدت بازگشت خوبی از سرمایه شما را تضمین می کند. مرحله 12: یک وب سایت رسمی داشته باشی یکی از مهمترین مراحل برای راه اندازی شرکت طراحی گرافیک خود راه اندازی یک وب سایت رسمی است. این کار دو هدف برای تجارت شما به همراه خواهد داشت. اول از همه ، این محل تماس شما خواهد بود تا مشتریان شما بتوانند شما را آنلاین پیدا کنند. مشتریان شما از طریق وب سایت شما برای پرس و جو در مورد قیمت ها و سفارشات خود با شما در تماس خواهند بود. و ثانیاً ، وب سایت شما نمونه کار آنلاین تمام کارهایی است که تاکنون انجام داده اید. از این پلتفرم برای نمایش بهترین آثار و مهمترین مشتریان خود استفاده کنید زیرا باعث ایجاد اعتماد و اعتبار شما در صنعت می شود. به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه شما درک درستی از مهارت های شما داشته باشند. بنابراین کمی وقت بگذارید و یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود طراحی کنید. برای تبلیغ وب سایت خود یک شرکت معتبر SEO استخدام کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی افراد به دنبال یک طراح گرافیک حرفه ای در Google می گردند ، وب سایت شما در میان 10 نتیجه برتر جستجو ظاهر می شود. مرحله سیزدهم: برنامه بازاریابی خود را طراحی کنید بازاریابی قلب هر کسب و کاری است. مهم نیست که چقدر در کار خود مهارت دارید ، اگر نتوانید به افرادی که می توانند از این مهارت ها استفاده کنند ، نرسید مهارت های شما بی فایده است. بنابراین مطمئن شوید که یک برنامه بازاریابی محکم دارید و آن را با دقت اجرا کنید. در اینجا می توانید به دنبال روش های بازاریابی سنتی و غیر متعارف باشید. می توانید در بیلبوردها و بروشورها سرمایه گذاری کنید تا نام خود را در آن جا معرفی کنید. همچنین باید از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی در بازار هدف شما استفاده شود. برنامه بازاریابی شما به نوع مشتریانی که مایل به ارائه خدمات آنها هستید بستگی دارد. نتیجه همیشه به یاد داشته باشید ، برنامه ریزی و اجرا کلید موفقیت در هر فعالیت تجاری است. در همان زمان ، شما باید 100٪ تعهد را در کار خود بگذارید. داشتن درک روشنی از بازار و رقبای بالقوه برای موفقیت در این صنعت امری حیاتی است. همچنین باید بر روی بازارهای خاص هدف تمرکز کنید. حضور پررنگ آنلاین داشته باشید و وب سایت رسمی خود را از طریق بازاریابی دیجیتال تبلیغ کنید. مایل باشید برای گسترش کار خود متخصصانی استخدام کنید. در تمام طول کار با اعتماد به نفس ، سازگار و صبور باشید. با گذشت زمان ، به تدریج شاهد رشد شغلی و تأثیرگذاری آن در صنعت خواهید بود. در پایان روز این ذهنیت و دیدگاه شما است که همه تفاوت را ایجاد می کند. در طول سفر خود مثبت باشید و مطمئناً موفقیت را می بینید که در شما را می زند.

[ بازدید : 10 ]

[ شنبه 16 اسفند 1399 ] 17:00 ] [ نگار ]

[ ]

نحوه طراحی وب سایت در 8 مرحله ساده

چگونه هر کسی می تواند یک وب سایت بسازد - فقط با چند اشاره گر! بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر می خواهید یک وب سایت عالی طراحی کنید ، باید برخی از افراد سیلیکون ولی باشید یا از ابزارهای پیشرفته برخوردار باشید. خبر خوب؟ این کل زباله است. با این اوصاف ، شما باید یک یا دو مورد در مورد طراحی سایت بدانید. به هر حال ، این مهم است - به حدی که اگر 38٪ از بازدیدکنندگان در صورت عدم چیدمان طرح ، وب سایتی را ترک کنند . برای دیدن نمونه سایت های طراحی شده توسط وبکده به لینک زیر کراجعه کنید: طراحی سایت حرفه ای

شما می توانید مانند فروش اتومبیل به طراحی وب فکر کنید - این موتور می تواند باورنکردنی ترین موتور را داشته باشد ، اما اگر شاسی شنیع باشد مردم علاقه ای به خرید آن نخواهند داشت. در اینجا در Expert Builder Expert ، ما یکی دو چیز را در مورد طراحی وب سایت می دانیم. بنابراین برای کمک به شما ، این راهنمای ساده ، آسان برای دنبال کردن ، هشت مرحله را گردآوری کرده ایم. برای یک بررسی اجمالی سریع ، در اینجا آنچه را که پوشش خواهیم داد: طراحی وب سایت ها: راهنمای 8 مرحله ای ما هدف و استراتژی سایت خود را مشخص کنید درباره جدیدترین روند طراحی وب تحقیق کنید سیستم عامل خود را انتخاب کنید الگویی را انتخاب کرده و سفارشی سازی را شروع کنید در مورد مارک خود تصمیم بگیرید محتوای خود را اضافه کرده و بهینه کنید وب سایت خود را منتشر کنید تجزیه و تحلیل و بهبود در زیر ، ما هر هشت مرحله را با جزئیات طی می کنیم و به شما یاد می دهیم دقیقاً در هر مرحله چه کاری انجام دهید. اگر شما علاقه مند به طراحی یک وب سایت جدید ، یا ایجاد یک وب سایت موجود هستید ، در جای مناسب قرار دارید. موش خود را آماده کنید و آن آب میوه های خلاق را که می توانید در آن جریان پیدا کنید ، بدست آورید - زمان شیرجه رفتن است. آیا می خواهید بدانید که چگونه یک وب سایت بسازید؟ این راهنما بر نحوه طراحی وب سایت تمرکز دارد. اگر می خواهید نحوه ساخت وب سایت را بدانید ، به کتاب راهنمای گام به گام ما مراجعه کنید.

[ بازدید : 11 ]

[ سه شنبه 9 دی 1399 ] 13:01 ] [ نگار ]

[ ]

طراحی لوگو حرفه ای چگونه است؟

طراحی لوگو مهمترین نیاز هر برند یا کسب و کاری است که باید توسط متخصصین طراح و گرافیست ها انجام شود. لوگو یا نشان واره، نماد یا عنصری گرافیکی است که امروزه تمام شرکت های بزرگ از آن به عنوان یک المان که معرف شرکت، محصولات و فعالیت آنها باشد، استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیان اهمیت لوگو، به فاکتورهای مهمی که باید در طراحی لوگو حرفه ای به آن توجه شود، بپردازیم. مناسب ترین قیمت طراحی لوگو فقط و فقط در آرمکده.

اهمیت لوگو

لوگو یک جلوه بصری بسیار پرکاربرد در دنیای امروز است که در اغلب شرکت ها و موسسات از آن استفاده می شود. امروزه می توان به طور قطع به یقین گفت، هر برندی که قصد دارد تا در میان افراد مختلف یک جامعه شناخته شود، سعی می کند تا در بخش تبلیغات کسب و کار خود هزینه کند که یکی از مهمترین این ها، طراحی لوگو است.

در مورد اهمیت لوگو باید گفت لوگو می تواند سبب جذب افراد به سمت شما شود. این طرح های کوچک می توانند اولین تاثیرگذاری از جانب برند یا شرکت شما بر مشتریان هدف تان بگذارند. همچنین طراحی لوگو جذاب علاوه بر اینکه می تواند مخاطبان را جذب کند، می تواند معرف فعالیت، ویژگی ها و اهداف شما برای مخاطب نیز باشد.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو به بیان ساده عبارت است از ایجاد یک جلوه بصری که ویژگی های یک عنصر گرافیکی به نام لوگو یا آرم یا نماد یا نشان واره را داشته باشد. طراحی لوگو یکی از مهم ترین قسمت های تبلیغاتی و یا بهتر است بگوییم یکی از مهم ترین بخش های هویتی برای یک کسب و کار یا شرکت است.

از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از لوگو ها وجود دارند، به عنوان مثال لوگو تصویری، لوگو نوشتاری و لوگو ترکیبی که هر کدام می توانند به زیر دسته های خاص خود تقسیم بندی شوند، می توان گفت طراحی لوگو حرفه ای مبحث بسیار مهم و تخصصی است که باید توسط طراحان و متخصصان حوزه گرافیک انجام شود.

تصویر شماره دو

فاکتورهای مهم در طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو آن هم به صورت حرفه ای باید کاملا تخصصی و بر پایه اصول علمی و زیبایی شناسی انجام شود. مهمترین فاکتورها و اصولی که باید در طراحی لوگو حرفه ای در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • لوگو باید در ابعاد مناسب و ترجیحا کوچک باشد. این ویژگی باعث می شود تا از لوگو بتوان در حجم کمتر و در اسناد، محصولات و بسیاری از جاهای دیگر استفاده کرد و این عامل قدرت انعطاف پذیری و کاربرد و ارزش لوگو را افزایش می دهد.

  • لوگو باید منحصر به فرد باشد. حداقل این است که لوگو در سطح یک منطقه کلان یا یک کشور باید به نوعی خاص و متمایز طراحی شود. این تمایز و انحصار به این دلیل است تا با سایر برند ها به اشتباه گرفته نشده و ارزش خود را حفظ کند.

  • لوگو باید با کیفیت، مناسب از نظر اندازه و مرتبط با آن شرکت یا برند باشد.

ویژگی های مهم دیگری نیز در طراحی لوگو به صورت حرفه ای وجود دارد که در بخش بعدی به بیان آن می پردازیم.

تصویر شماره سه

طراحی لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی ها مهم طراحی لوگو حرفه ای باید گفت: در طراحی لوگو حرفه ای باید به رنگ ها بسیار توجه شود. رنگ ها از نظر روانشناسی، مفاهیم و احساسات متفاوتی دارند که باید متناسب با موضوع کسب و کار، جامعه هدف و ... در نظر گرفته شوند. ویژگی دیگری که باید در طراحی لوگو به آن توجه شود، شکل و ظاهر لوگو است. بهتر است در طراحی لوگو از اشکال هندسی استفاده شود. خود این اشکال هندسی نیز از نظر روان شناسی، احساسات خاصی را منتقل می کنند. به عنوان مثال، مربع می تواند معانی همچون انضباط، شهامت، امانت، قدرت و اطمینان را برای فرد داشته باشد.

طراحی منحصر به فرد و با بهره گیری از عناصر فرهنگی و تاریخی سبب می شود تا لوگو شما بهتر بتواند در ذهن مخاطب جای گرفته و ماندگار شود. استفاده از فونت های زیبا، ترسیم خطوط منحنی و یا صاف به صورت حرفه ای، استفاده از نام کامل برند و یا خلاصه آن در لوگو و ... از ویژگی های دیگر طراحی لوگو حرفه ای می باشد.

تصویر شماره چهار

قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای می تواند باعث مزیت های بسیاری شود که در نهایت مجموع این مزیت ها سبب می شود تا مشتریان و کاربران بیشتری به سمت برند یا کسب و کار شما جذب شوند. طراحی مناسب می تواند سبب جذب مشتری به محصولات شما و جلب اعتماد آنها شود. زیبایی و ظرافت آن می تواند تصویری ماندگار را در ذهن مخاطب ایجاد کند و خلاقیت به کار رفته در آن می تواند درک بیشتری از فعالیت ها و ارزش برند شما در ذهن مخاطب ترسیم نماید. همه این عوامل از مزایای دیگر طراحی حرفه ای لوگو می باشد.

بنابراین باید توجه کنید اگر قصد دارید برای کسب و کار خود تبلیغات کنید، طراحی یک آرم اولیه و مهمترین کاری است که در ابتدا باید توسط یک متخصص برای شما انجام شود. هزینه طراحی لوگو با توجه به نوع طراحی، میزان ظرافت و اهمیت آن برای کسب و کار شما، می تواند از نظر زمانی و هزینه ای که در بر خواهد داشت، افزایش یابد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، می تواند از هزینه های طراحی لوگو را اطلاع حاصل نمایید.

[ بازدید : 18 ]

[ شنبه 10 آبان 1399 ] 16:01 ] [ نگار ]

[ ]

ویژگی های یک لوگو حرفه ای

لوگو یا نشان واره، یک عنصر بسیار مهم گرافیکی برای هر کسب و کار، شرکت، سازمانی است که قصد شروع فعالیت های خود در یک یا چند زمینه خاص را دارد. مهمترین علتی که می توان برای طراحی و استفاده از یک logo در دنیای امروز می توان بیان کرد، شناساندن برند یا کسب و کار به مشتری و ایجاد یک بک گراند در ذهن اوست. اما این عامل تنها در گرو طراحی گرافیکی بسیار قدرتمند و ظریفی است که باید برای انجام آن، به ابعاد بسیار مختلفی توجه کرد. با ما همراه باشید تا کمی با این ابعاد و ویژگی های طراحی نشان واره آشنا شویم. 

معرفی لوگو

لوگو یک علامت گرافیکی، نشان، نماد یا به اصطلاح نشان واره است که برای نمایش و شناساندن یک شرکت، سازمان، محصول یا برند استفاده می شود. این المان تصویری ممکن است به شکل یک طرح انتزاعی یا مجازی باشد یا می تواند به صورت یک طرح همراه با نام برند نمایش داده شود. آرم ها به بخشی جدایی ناپذیر از شناسه های تجاری شرکت های امروزی تبدیل شده اند. امروزه این المان گرافیکی، به طور گسترده و فورا شناخته می شوند و به عنوان یک دارایی نامشهود ارزشمند برای یک شرکت هستند که در بیشتر شرایط، برای محافظت از مالکیت معنوی، آن مارک تجاری می شود.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو

در رابطه با طراحی این نماد ها باید گفت، به طور کلی ساختار و طراحی این عناصر مهم گرافیکی به صورت های مختلفی انجام می شوند که عبارتند از:

  • آرم نوشتاری (تایپوگرافی): این نوع از طراحی تنها شامل نام برند، نام اختصاری شرکت یا حروف اختصاری از آن می باشد. گاهی ممکن است حروف اختصاری با اعداد نیز همراه باشند.

  • آرم های شمایلی (آیکون): این نوع از آرم ها شامل تصاویری هستند که می تواند تصویری از یک شی یا یک المان طبیعی در دنیای واقعی باشد. این نوع آرم ها فقط به صورت یک تصویر طراحی می شوند.

  • لوگو حرف نماد: نوعی دیگر از آرم ها هستند که می توان آن را به نوعی زیر دسته لوگو تایپوگرافی دانست. این آرم ها تنها شامل یک یا کمتر از حرف به صورت ترکیبی هستند که با یک نمای گرافیکی ایجاد شده اند.

  • آرم های تلفیقی: طراحی ای نوع از آرم ها شامل ترکیبی از دو نوع آرم بالا است که هم یک تصویر منحصر بفرد را داشته و هم کلمه ای برای مشخص و معرفی کردن برند در اطراف تصویر به کار می رود.

به طور کلی طراحی لوگو یکی از مهارت های حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک است که ویژگی های لوگو باید بیانگر خصوصیات آن شرکت بوده و در ذهن کاربران ماندگان باشد.

تصویر شماره دو

ویژگی های لوگو

به طور کلی لوگو ها یک سری ویژگی های کلی دارند که فرقی نمی کند کاربردهای لوگو برای چه چیزی هستند. این ویژگی ها باید این نشان واره ها لحاظ شوند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • نشان واره ها باید نماینده ای از آن شرکت یا کسب و کار یا محصول باشند.

  • نشان واره ها باید به نوعی با شرکت یا سازمانی که به عنوان نمادی برای او شناخته می شوند، ارتباط داشته باشند. در واقع این مورد به این مفهوم است که نشان واره نباید بدون هیچ توجهی به نوع فعالیت و تاریخچه آن سازمان یا شرکت و یا محصول طراحی شود.

  • نشان واره ها باید در قالب انواع فرم هایی که برای آن ذکر کردیم، طراحی شوند.

  • نشان واره باید ساده، جمع و جور و خلاصه باشد تا بتواند در قالب یک نماد گرافیکی کوچک بر روی یک محصول یا اسناد و ... آن شرکت ترسیم شود.

تصویر شماره سه

ویژگی های یک logo حرفه ای

ویژگی های یک لوگو خوب عبارتند از:

  • اندازه صحیح logo: هنر ایجاد یک آرم شامل دانستن آنچه می خواهید بگویید و هم اینکه کدام یک از تصاویر می تواند این حرف را بزند است. بیان این احساسات در قالب یک تصویر بسیار مهم است. در کنار تمام این موارد ابعاد و نوع شکل logo مهم است. به عنوان مثال می توان گفت دایره ها و بیضی ها بیان کننده احساسات دوستانه، گاه به گاه، دعوت کننده هستند. همچنین برای خطوط انحنا می توان حس بازیگوش، آرامش بخش، جذابیت و برای مثلث احساسات رهبری، اقتدار و تسلط را مطرح کرد.

  • نشانه های مناسب کسب و کار: نشان واره شما باید اطلاعاتی از کسب و کارتان را در قالب آن نشان و آرم بیان کند.

  • رنگ های مناسب: بکارگیری صحیح رنگ ها در کنار اشکال مناسب، می تواند برای برانگیختن احساسات بسیار مهم باشد. همچنین توجه به مفهوم رنگ ها در یک منطقه یا کشور مهم است. به عنوان مثال در آمریکا رنگ سبز نماد پول، در ژاپن رنگ بنفش نشانه شر و به طور مثال در ایران رنگ خاکستری و مشکی می تواند یک رنگ رسمی برای وکلا باشد.

تصویر شماره چهار

ویژگی مهم دیگر در طراحی logo

از دیگر ویژگی های نشان واره ها می توان گفت:

  • خاطره انگیز کردن نشان واره: شما می توانید با استفاده از ظرافت ها و بک گراند های مشتریان، یک logo را خاطره انگیز کنید. برای این کار می توانید از یک خاطره، واقعه یا داستان محبوب استفاده کنید و با توجه به آن نشان واره خود را طراحی کنید.

  • طراحی مناسب و منعطف: طراحی نشان واره می تواند با توجه به ابعاد و اشکال به کار رفته در آن، به گونه ای باشد که در محصولات و جایگاه های مختلفی بتوان از آن استفاده کرد. توجه به سایز و رنگ logo در این ویژگی بسیار مهم است.

  • به روز بودن: طراحی logo به خصوص در کسب و کار هایی که با مد و ترند های روز سر و کار دارند، مانند پوشاک، در اینکه نمادشان با نیاز و ترند و مد روز هماهنگ باشد بسیار مهم است. به عنوان مثال توجه کنید که در چند سال آینده ممکن است یک قطعه یا شی به یک صورت دیگر طراحی شود. در این صورت بایستی لوگو نیز با آن هماهنگ گردد.

[ بازدید : 17 ]

[ شنبه 10 آبان 1399 ] 15:52 ] [ نگار ]

[ ]

چگونه لوگو طرح كنيم

طراحي لوگو يكي از جالب‌ترين و هيجان‌انگيزترين بخش‌هاي صنعت طراحي گرافيك است. فكر ايجاد لوگو كه ميليون‌ها نفر بتوانند آن را ببينند، براي بسياري وسوسه انگيز بوده و تعجبي ندارد كه علاقه به اين زمينه در عصر حاضر از هميشه بيشتر شده باشد.

در ادامه‌ي اين مقاله با شما در مورد لوگو و اينكه چگونه مي‌توانيد به طراح لوگو تبديل شويد صحبت خواهيم كرد. با وجود اينكه روش‌هايي كه در ادامه گفته شده براي تبديل شدن به يك طراح لوگو به شما كمك خواهند كرد، اما موضوع اصلي اين است كه اگر قصد پبشرفت در اين حوزه را داريد، بايد دائما براي برند‌ها و شركت‌هاي مختلف يا حتي خيالي لوگو طراحي كنيد. تبديل شدن به يك طراح لوگوي بزرگ، علاوه بر مطالعه‌ي منابع، به تمرين و ممارست زياد نياز دارد.

فراخوان طراحي لوگو

آيا لوگو فقط يك علامت است؟

لوگو وظيفه‌ي معرفي سازمان يا شركتي را از طريق تصوير به عهده دارد. لوگو بايد به‌سادگي شناخته و درك شود. لوگوها معمولاً شامل نمادها يا متن‌هايي با سبك خاص و يا هر دو هستند. اين‌ها را اغلب هنرمندان گرافيست با مشورت متخصصان بازاريابي شركت‌ها طراحي مي‌كنند.

سه نوع لوگو وجود دارد كه اغلب به صورت تركيبي استفاده مي‌شوند. اين سه نوع عبارتند از:

- انديش‌نگاره يا ايدئوگراف

- تصوير‌نگاره يا حرف‌تصويري يا پيكتوگراف ؛

- لوگوتايپ

لوگوهايي مانند تيك نايك، طاق‌هاي طلايي مك دونالدز و سيب گاز زده‌ي اپل، يك وجه اشتراك دارند و آن اين است كه همگي چنان موفق هستند كه ديگر نيازي نيست بگوييد اين لوگو نمايانگر چيست؛ هر جا كه باشند، مصرف‌كنندگان انتظارات خاصي از آن‌ها خواهند داشت. اين‌ها حكم سخنگوي شركت خود را پيدا كرده‌اند.

لوگو قرار است چه چيزي را به مخاطب نشان دهد؟

پشت طراحي لوگو يك روانشناسي نهفته است كه به لوگوي شما اجازه مي‌دهد ارتباط درستي با مصرف‌كنندگان برقرار كنيد. لوگو دست روي احساسات مشتريان و مصرف‌كنندگان محصول شما مي‌گذارد و باعث مي‌شود كه دو بار فكر كنند.

در واقع شايد بتوان گفت لوگو قرار نيست چيزي را به مخاطب نشان دهد؛ بلكه قرار است شما را براي مشتري متمايز و به ياد ماندني كند. برخي سعي دارند با لوگوي خود محتواي كسب و كارشان را نشان دهند و برخي مي‌خواهند هدف و خط‌و‌مشي كسب‌و‌كارشان را معرفي كنند.

ملزومات طراحي لوگو

آشنايي با اصول موثر در طراحي لوگو

فراموش نكنيد تنها لوگويي كه به خوبي در مورد طراحي‌اش فكر شده باشد مي‌تواند به شكلي هدفمند در رشد كسب‌و‌كار شما مؤثر واقع شود. در اينجا شش اصل پايه‌اي كه طراحان لوگوي حرفه‌اي بايد مد‌نظر قرار دهند را بيان مي‌كنيم.

1. طرح بايد ساده باشد

لوگوهاي ساده بهتر مورد توجه قرار مي‌گيرند و به خاطر سپرده مي‌شوند. سادگي چيزي است كه در لوگوي برندهاي معروف به خوبي ديده مي‌شود. برندهايي مثل هوندا، نايك، مك دونالدز و كوكا شاهدان زنده‌ي اين اصل هستند.

2. به ياد ماندني بودن

مسئله اين است كه هيچ كس بيشتر از يك ثانيه به لوگو نگاه نمي‌كند. بنابراين بايد طوري طراحي شود كه به ياد بماند. اگر طرح لوگو ساده باشد بهتر در خاطر مي‌ماند. رنگ نيز نقش بزرگي در به ياد ماندني ساختن لوگو ايفا مي‌كند.

3. لوگو بايد انعطاف پذير و انطباق پذير باشد

در كسب و كار خود لوگو را از روي كارت ويزيت گرفته تا روي بيلبورد استفاده خواهيد كرد؛ بنابراين لوگوي شما در ابعاد مختلف ظاهر خواهد شد. يك مورد ديگر كه لوگو روي آن استفاده مي‌شود، صفحه‌هاي نمايش الكترونيكي هستند. براي اينكه محدوديت‌هاي گرافيكي لوگو را برداريد، بايد لوگوي خود را در فرمت عمودي طراحي كنيد.

4. لوگو بايد مناسب باشد

لوگو بايد به شكلي انتحاب شود كه نماينده‌ي كسب و كار مورد نظر باشد. به عنوان مثال نمي‌توانيد از رويه‌ي حرفه‌اي سياه براي برند لباس كودكان استفاده كنيد بلكه بهتر است يك رويه‌ي رنگي كه جلب توجه مي‌كند براي آن انتخاب كنيد.

فراخوان طراحي لوگو

5. لوگو بايد مدرن اما بي‌زمان باشد

اگرچه در طراحي لوگو بايد از شيوه‌هاي مدرن طراحي بهره بگيريد اما يادتان باشد كه لوگو نبايد فقط از مد روز پيروي كند وگرنه بعد از چند سال از مد افتاده و قديمي به نظر خواهد رسيد.

6. لوگو بايد متفاوت و منحصر به فرد باشد

نگاهي به رقباي خود بيندازيد و بعد دنبال لوگويي برويد كه شبيه هيچ كدام از آن‌ها نباشد. بايد در نگاه اولي كه مخاطب به كسب و كارتان مي‌اندازد، نسبت به رقبا متنايز به نظر برسيد. لوگو بهترين راه ايجاد اين تمايز است. با اين كه همه از اصولي خاص پيروي مي‌كنند، اما بايد به نتيجه‌اي متفاوت و خاص برسيد.

7. تايپوگرافي

تايپوگرافي لوگوي شما بايد ويژه باشد. نبايد از فونت‌هاي رايج استفاده كنيد؛ چون باعث مي‌شود لوگوي شما بي‌روح به نظر برسد و توجه بيننده را جلب نكند.

نرم‌افزارهاي مورد نياز براي طراحي لوگو

براي طراحي لوگو به دو گروه ابزار احتياج داريد:

- اديتورهاي عكس (Image editors) و نرم‌افزارهاي كار با تصوير

- نرم‌افزارهاي مخصوص طراحي لوگو مثل گروه نرم‌افزارهاي Adobe، فتوشاپ، اين-ديزاين، ايلاستريتور، كورل دراو و غيره

اما صرفا داشتن اين ابزارها كافي نيست. نياز به داشتن آگاهي در زمينه‌هايي مثل تئوري‌هاي رنگ، روانشناسي رنگ‌ها، روانشناسي لوگو و غيره نياز داريد.

براي يادگيري طراحي لوگو بايد با چه تئوري‌هايي آشنا باشيد؟

امروزه تبليغات به ابزاري براي اداره‌ي جهان تبديل شده است. مردم چيزهايي را مي‌خرند كه به آن‌ها حس شادي، ناراحتي، هيجان، امنيت و غيره بدهد. لوگوي شما مي‌تواند اين حس‌ها را در آن‌ها ايجاد كند؛ بنابراين لازم است با نماد شناسي آشنا باشيد.

براي اينكه بتوانيد روانشناسي لوگو را درك كنيد، بايد بدانيد براي چه كسي لوگو را طراحي مي‌كنيد. افراد مختلف احساسات متفاوتي نسبت به يك چيز واحد دارند. تئوري رنگ يكي ديگر از مهم‌ترين تئوري‌هايي است كه مي‌تواند در طراحي لوگو به شما كمك كند، چرا كه به شما شناختي از مخاطبان مختلف و زمينه‌هاي متعدد هر كسب و كار مي‌دهد.

چگونه بايد انتخاب رنگ مناسب براي لوگوهاي مختلف را بياموزيد؟

پاسخ كوتاه روانشناسي رنگ‌هاست. انسان به تصوير بيشتر از متن ساده توجه مي‌كند چون مغز ما تصاوير را بهتر از متون پردازش مي‌كند؛ يعني بيش از 60 هزار بار سريع‌تر. با انتخاب رنگ مناسب مي‌توانيد احساس‌هاي مورد نظرتان را به مخاطب منتقل و خود را در ذهن او ماندگار كنيد. براي مثال وقتي به نتفليكس فكر مي‌كنيم، رنگ قرمز، فيس بوك آبي، استارباكس سبز در ذهنمان تداعي مي‌شوند.

چرا براي انجام طراحي لوگو بايد با لوگوهاي موفق و ناموفق آشنا شويم؟

با قدرت وب و با توجه به اينكه چشمان بيشتري لوگوي شما را مي‌بينند، مهم است كه كسب و كارها پيام منحصر‌به‌فرد خود را منتقل كنند. كوچك‌ترين خطايي در انتقال اين پيام تبديل به يك اشتباه شده و تاوان آن شكست خواهد بود. از آنجا كه بهترين راه براي جلوگيري از اشتباه اين است كه از تجربه‌ي ديگران استفاده كنيد، بنابراين خوب است لوگوهاي موفق و ناموفق را بشناسيد تا بدانيد براي موفقيت چه كاري بايد انجام دهيد و چه كاري را نبايد انجام دهيد.

برخي لوگوهاي موفق در سطح ايران

- لوگوي شركت سايپا، طراح استاد مرتضي مميز

- لوگوي سازمان آتش نشاني طراح استاد مرتضي مميز

- لوگوي شهرداري تهران، طراح استاد مرتضي مميز

- لوگوي علامت استاندارد ايران، طراح استاد مرتضي مميز

- لوگو تايپ ايران خودرو، استاد بيژن جناب

- لوگوي بانك صادارت، استاد اسماعيل كيا مقدم

- لوگوي شركت نفت، استاد احمد ميرزا

 

فراخوان طراحي لوگو

چند نمونه از لوگوهاي موفق در سطح جهان

- استارباكس

- مك دونالدز

- اپل

- مرسدس

- پپسي

- نايك

- كوكا‌كولا

- شَنِل

- ميكي‌موس

برخي لوگوهاي ناموفق در سطح جهان

بينگ (bing)

MSN

المپيك 2012 لندن

هتل هيلتون

موسسه مطالعات شرقي (Institute of Oriental Studies)

ايده‌يابي براي طراحي لوگو

براي پيدا كردن ايده‌ي طراحي لوگو، در سايت‌هاي مربوط به طراحي‌هاي گرافيكي جستجو كنيد. مهم نيست كه حتماً تمركز سايت‌ها بر طراحي لوگو باشد. مي‌توانيد به كسب و كارهاي ديگري كه در همان صنعت فعاليت مي‌كنند نيز نگاه كنيد. كسب و كار مشتري خود را هم بررسي كنيد تا بدانيد براي چه هدفي قرار است لوگو طراحي كنيد.

يك طراح لوگو بايد چه خصوصياتي داشته باشد؟

مهم‌ترين ويژگي براي طراح لوگو خلاقيت است؛ چرا كه لوگو يعني خلق اثري ماندگار، تاثيرگذار و متفاوت. طراح لوگو بايد ديدي وسيع و ذهني پويا داشته باشد. همچنين بايد صبور باشد چرا كه طراحي لوگو كاري زمان‌بر است و گاهي شايد لازم باشد چند روز درگير آن شود؛ بنابراين نبايد عجول باشد.

مهارت‌هاي لازم براي يك طراح لوگوي حرفه‌اي

طراحان لوگو نياز است كه 8 مهارت اصلي داشته باشند؛ از مهارت‌هاي ساده‌تر مثل ارتباط و خلاقيت گرفته تا مهارت‌هاي سخت‌تر مثل تايپو‌گرافي و كد‌نويسي. در غير‌اين صورت در بازار كار امروز نمي‌تواند موفق باشد.

1. خلاقيت

داشتن خلاقيت به طراح لوگو كمك مي‌كند طرح‌هايي يكتا و جذاب طراحي كند.

2. ارتباط

كليد خلق محصول موفق اين است كه بفهميد مشتري از لوگوي طراحي شده چه مي‌خواهد. در عصر ديجيتالي امروز مردم نمي‌دانند چگونه با هم حرف بزنند. داشتن توانايي خوب شنيدن، پردازش بازخورد و توضيح عناصر طرح بدون اينكه خيلي وارد بخش‌هاي فني شود، مي‌تواند امتياز خوبي براي يك طراح لوگو باشد.

3. تايپوگرافي

زبان نوشتاري به ‌كار گرفته شده در طراحي لوگو علاوه بر خوانايي بايد بيننده را نيز جذب كند.

4. اپ‌هاي خلاقانه Adobe

دانش استفاده از نرم افزارهاي Adobe به خصوص Illustrator، InDesing و فتوشاپ براي طراحان گرافيك ضروري است.

5. رسانه‌هاي تعاملي

رسانه‌هاي تعاملي ابزاري هستند كه از طريق متن، تصاوير متحرك، انيميشن، ويدئو، صوت و غيره، كاربر را مجبور به تعامل مي‌كنند.

فراخوان طراحي لوگو

6. برند سازي

طراحان گرافيك براي اينكه بتوانند نيازهاي مشتري را درك كنند، بايد اول برند او را درك كنند. برند‌سازي در شبكه‌هاي اجتماعي طراحان گرافيك را در بخش‌هاي مختلف اين صنعت تحت تاثير قرار مي‌دهد.

7. ارائه دادن

طراح گرافيك بايد بتواند داستان برند را در ذهنش بسازد و داده‌هاي پيچيده را گرفته و با بياني واضح، طوري كه مشتري بتواند هضم كند، ارائه دهد.

آيا تحصيلات دانشگاهي براي تبديل شدن به يك طراح لوگوي حرفه‌اي لازم است؟

اگرچه بسياري از افرادي كه در حال حاضر طراح لوگو هستند تحصيلات دانشگاهي ندارند اما اين بدان معنا نيست كه تحصيلات دانشگاهي در اين زمينه كمك‌كننده نخواهد بود. داشتن تحصيلات آكادميك حتي اگر هيچ كمكي نكند، براي گرفتن خط‌ و مشي و قرار گرفتن بين ساير افراد خلاق در اين حيطه مفيد خواهد بود.

براي طراحي لوگو چه اطلاعاتي در مورد مشتري‌تان بايد داشته باشيد؟

براي طراحي لوگوي يك كسب و كار لازم است درباره‌ي موضوعات زير آكاهي داشته باشيد:

- دليل آغاز كردن كسب و كارش چه بوده است؟

- باورها و ارزش‌هايش چيست؟

- چه كارهايي را بهتر از رقبايش انجام مي‌دهد؟.

- چه چيزي او را از بقيه‌ي رقبايش متمايز كرده است؟

- سه كلمه‌ي كليدي كه خودش برندش را با آن توصيف مي‌كند؟

چگونه بايد انتخاب فونت مناسب براي طراحي لوگوهاي مختلف را بياموزيد؟

فونت بخش تكميل كننده‌ي لوگو محسوب مي‌شود. انتخاب درست فونت مي‌تواند بر مزاياي لوگوي شما بيفزايد؛ ولي فونت نامناسب باعث مي‌شود پيام مد نظر شما به مخاطب منتقل نشود. براي انتخاب بهترين فونت‌ها براي لوگو به چند مورد توجه كنيد:

- فونت بايد ساده باشد

لوگويي كه فونتِ تر‌و‌تميزتري دارد، ساده‌تر روي محصولات مختلف چاپ مي‌شود. يادتان باشد كه قرار است لوگو كوچك و بزرگ شود؛ پس لازم است كه لوگو به شيوه‌اي طراحي شود كه با بزرگ كردن سايز آن كيفيت اُفت نكند و با كوچك كردن آن نيز المان‌ها و جزئيات محو نشوند.

- ببينيد رقبا از چه فونت‌هايي استفاده كرده‌اند 

هدف از اين كار تقليد نيست بلكه مي‌خواهيد آناليز كنيد كه راه حل‌هاي آن‌ها هوشمندانه بوده است يا نه. سعي كنيد از تجارب و لوگوهاي موفق‌تر بياموزيد، چرا كه بررسي لوگوهاي سطح پايين از انتظارات شما براي لوگويتان كم خواهند كرد، در نتيجه به يك لوگوي بد هم راضي خواهيد شد.

فراخوان طراحي لوگو

- فونت بايد هويت برند را نشان دهد

فونت باعث مي‌شود كه لوگو به يادماندني و قابل تشخيص باشد. ببينيد كدام فونت براي شركت شما مناسب‌تر است. بررسي كنيد كه آيا فونت انتخابي‌تان جدي، رسمي، مرتب و منظم است يا نشان دهنده‌ي بي‌حواسي و بي‌نظمي است؟ مدرن و نو بودن را انتقال مي‌دهد يا سنتي و محافظه‌كاري را بيان مي‌كند؟ توجه كنيد كه صنايع مختلف ارزش‌هاي مختلف دارند كه از طريق فونت‌هاي مختلف انتقال مي‌يابند. - در استفاده از تعداد فونت افراط نكنيد

يك فونت يا نهايتاً دو فونت كافي است. فونت‌هاي بيشتر زشت و شلوغ به نظر مي‌رسند و باعث مي‌شوند مشتريان اعتمادشان را به شما از دست بدهند. شركت‌هاي بزرگ فقط بر يك فونت تكيه مي‌كنند. شركت‌هاي كوچك‌تر از فونت‌هاي مختلف براي اسم شركت و شعار خود استفاده مي‌كنند.

- از فونت‌هايي كه مُد مي‌شوند استفاده نكنيد

عمر مد كوتاه است. چيزي كه امروز مد مي‌شود فردا به دست فراموشي سپرده خواهد شد. اگر مي‌خواهيد كسب‌و‌كارتان ساليان سال دوام پيدا كند، گول مد را نخوريد. فونتي را انتخاب كنيد كه ارزش‌ها و ويژگي شركت شما را نشان مي‌دهد.

چگونه بايد عناصر مناسب براي طراحي يك لوگو را پيدا كنيد؟

قبل از شروع طراحي لوگو بايد چند مورد را مد نظر قرار دهيد:

1. شركتي كه مي‌خواهيد براي آن طراحي لوگو انجام دهيد، نماينده‌ي چه چيزي است؟

2. مي‌خواهد چه بگوييد؟

3. داستانش چيست؟

4. بازار هدفش كدام است؟

5. چه چيزي او را منحصر به فرد مي‌كند؟

قبل از شروع طراحي بايد خلاصه‌اي تهيه كنيد. تحقيق يكي از بخش‌هاي مهم كار است. شما بايد بعد از پيدا كردن پاسخ سوال‌هاي بالا، در مورد رقباي آن شركت نيز تحقيق كنيد و ببينيد آن‌ها در بازار چه مي‌كنند. مدها، سلايق و گرايش‌هاي مختلف را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه طرحتان به ثمر مي‌نشيند.

بعد از اينكه كارهاي بالا را انجام داديد، پايه‌هاي طراحي لوگو شكل مي‌گيرند و مفهوم ساخته مي‌شود. حال كه به مفهومي دست پيدا كرديد، مي‌توانيد آن را بياراييد يا ويرايش كنيد و بر روي بهبود انتقال مفاهيم از طريق آن، كار كنيد. براي اين كار بايد شروع به ايده‌پردازي كنيد، سپس مفاهيم و ايده‌هاي خود را ارزيابي نماييد و مشغول طراحي و نهايي كردن ايده‌ي خود ‌شويد.


[ بازدید : 15 ]

[ شنبه 15 شهريور 1399 ] 17:13 ] [ نگار ]

[ ]

ساخت وبلاگ
خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]